Civilization V

Dziś, czyli trzy dni po amerykańskiej, ma miejsce polska premiera gry strategicznej Sid Meier’s Civilization V. Z wielu opublikowanych do tej pory recenzji można wywnioskować, że szykuje nam się kolejny hit ze stajni Firaxis Games.


Zarówno ze wspomnianych recenzji, jak i wcześniejszych zapowiedzi można było się dowiedzieć, że najnowsza odsłona Cywilizacji przyniesie ze sobą wiele zmian. Od kilku dni, tak jak wszyscy, mam okazję grać w demo gry i rzeczywiście, trzeba przyznać, że zmian jest sporo. Pisałem o nich już kiedyś, więc teraz nie będę się powtarzał. Szerszą opinię na temat gry chcę napisać jak skończę przynajmniej jeden jej cykl, aby mieć lepsze rozeznanie o tym co się zmieniło i jak wpłynęło to na rozgrywkę.

Niestety, wygląda na to, że nie trafiłem z wyborem jeśli chodzi o sklep internetowy. Zaufałem Empikowi, a z informacji jakie mogę przeczytać na swoim koncie wynika, że z ich magazynu gra wyjedzie dopiero w środę, 29 września, więc będę musiał jeszcze uzbroić się w cierpliwość przez kilka dni. Trudno.

Strony fanowskie o Cywilizacji

Na koniec tego krótkiego wpisu (niedawno złapałem jakiegoś wirusa i wciąż jestem przeziębiony) polecam tym, którzy dopiero zaczynają przygodę z Cywilizacją kilka świetnych stron fanowskich o całej serii gier Civilization:

A czy Wy macie już swój egzemplarz Civilization V?

8 thoughts on “Civilization V – dziś polska premiera

  1. Pozmieniali dużo przez, co gra wydaję się prostsza. Nie jestem do końca pewien, czy to wyszło jej na dobre. Może po jakimś czasie się przyzwyczaję, ale brakuje mi tutaj religii która była potężną siła w "czwórce".

    1. To prawda, mi również brakuje w tej części religii. Druga sprawa to nie jestem przekonany do końca do metody poszerzania granic państwa przez kupowanie pól wokół miast.

      1. Miałem okazje już to szerzej sprawdzić i powiem Ci że to się sprawdza. Gdy brakuje nam pola do danego minerału możemy sobie wykupić to miejsce, drogie one nie są. Co prawda teraz granice państwa mocno się zmniejszyły, bo granice mogą rozrosnąć się maksymalnie na trzy pola. Podoba mi się zasada jedna jednostka – jedno pole. Łatwo zablokować wejście do miasta, czy też nie przepuścić lądowych jednostek na twój kontynent.

        1. Ja też już zacząłem grać w pełną wersję gry i muszę przyznać Ci rację, że możliwość wykupienia pól sprawdza się szczególnie, gdy chce się szybko opanować surowiec na nich występujący.

          Pomysł "jedno pole = jedna jednostka" też mi się podoba.

          1. Gram od wczoraj pierwszą rozgrywkę i szczerze Ci powiem, że wyłączyłem je w ustawieniach gry na początku ;) Chcę przejść jedną rozgrywkę bez nich, ale potem spróbuję z nimi, żeby porównać, jaką wnoszą różnicę w grze.

  2. Testuj każdy wariant gry. Ja na przykład chciałem zobaczyć jak się gra quick i to nie jest tak samo szybko jak było to w "czwórce". Już się nie mogę doczekać jak napiszesz recenzje, bo zapewne zostawię wiele komentarzy pod wpisem ;).

    1. Zapewne nie napiszę jej wcześniej jak w weekend, bo w tygodniu na granie mam mało czasu z oczywistych względów (pracuję). Kilka uwag już mi się nasunęło, ale nie chcę się rozdrabniać i wszystko napiszę w jednym miejscu, w artykule. Zapraszam więc do śledzenia kanału RSS bloga lub jego strony na Facebooku :)

Komentarze zostały wyłączone.