“Lubię to!” = “Udostępnij” na Facebooku

Od wczoraj Facebook wprowadził kolejną zmianę. Tym razem dotyczy ona wszechobecnego w Internecie małego przycisku “Lubię to!”. Od teraz przejmuje on funkcjonalność drugiego z popularnych przycisków “Udostępnij” (w oryginalnej wersji “Share”). Moim zdaniem jest to zmiana na plus, szczególnie dla autorów treści zamieszczanych w Internecie.

Do wczoraj kliknięcie w “Lubię to!” powiązanego z jakimś artykułem na stronie skutkowało pojawieniem się lakonicznej, jednozdaniowej informacji, że ktoś polubił jakiś tekst na jakiejś stronie. Teraz kliknięcie “Lubię to!” powoduje wyświetlenie podlinkowanego tytułu artykułu z jego początkowym fragmentem i miniaturą ilustracji, a wygląda to na przykład tak:

Komunikat na tablicy Facebooka po kliknięciu "Lubię to!"

Komunikat na tablicy Facebooka po kliknięciu "Lubię to!"

Ta zmiana z pewnością zwiększy siłę promocji przez Facebooka interesujących treści i wpłynie na zwiększenie ruchu z tego serwisu na witrynach, gdzie przycisk “Lubię to!” się znajduje. Sam jestem ciekaw jak duży wpływ będzie miała ta zmiana na moim blogu i właśnie w związku z tym od dziś wyłączyłem pod każdym wpisem przycisk “Udostępnij”, zostawiając tylko “Lubię to!”, bo nie ma sensu moim zdaniem duplikować tej samej funkcjonalności i mieszać ludziom w głowie ;)

Przy okazji chcę też poinformować wszystkich dotychczasowych czytelników bloga, że postanowiłem wyłączyć system komentarzy Intense Debate przywracając domyślny system komentarzy WordPressa. Powodem takiej decyzji były nasilające się ostatnio przypadki gubienia przez system Intense Debate prawidłowo napisanych komentarzy. Po wyłączeniu tego systemu wszystkie komentarze są widoczne prawidłowo, zarówno te opublikowane wcześniej jak i nowe.

Ten wpis jest częścią minibloga. Artykuły z niego nie pojawiają się na stronie głównej bloga ani w jego kanale RSS.

rss Dodaj do swojego czytnika kanał RSS minibloga.

15 przemyśleń nt. „“Lubię to!” = “Udostępnij” na Facebooku

    1. U mnie statystyki dzisiaj jeszcze spokojne, ale od wczoraj mam kilku fanów bloga więcej. Do tej pory wzrost tej liczby nie był aż tak znaczący w tak krótkim czasie :)

  1. Cześć Piotr

    Stosuję od pewnego czasu przycisk “Lubię to!” na swoim blogu, ale mam pewien problem, z którym nie mogę sobie poradzić, a w google nie mogę nic na ten temat znaleźć. Generalnie zaimplementowany przycisk w szablonie bloga (na BLOGERZE) działa, ale jak ktoś kliknie w “Lubię to!” to na jego facebook’u pojawia się poprawnie zaprezentowany tylko i wyłącznie tytuł mojej notki na blogu. Zarówno skrót z treści notki jak i zdjęcie są pobierane przez Facebook’a z zupełnie innej części bloga (są zawsze te same). Masz może jakiś pomysł jak można to rozwiązać???

    1. Wpisz w google “facebook developers open graph” i poczytaj na temat. Przycisk “like” może pobierać dane z innego miejsca – wskazuje na to link, a strona na którą linkuje musi mieć tagi “open graph”, żeby wiedzieć co wczytać, inaczej może się różnie zachować.

  2. Myślę, że najwyższy czas zainstalować na moim blogu przycisk do lajknięcia :D

    P.S.
    Sprawdzam przy okazji czy komentarz z domu się wyśle :D

    1. U mnie już widać pierwsze jego efekty. Pozytywne oczywiście. Statystyki odwiedzin z dnia na dzień idą w górę, więc myślę, że się opłaca.

      P.S. Tym razem Twój komentarz przeszedł bez problemu :)

  3. Witam, umieściłem przycisk “lubię to” na swojej stronie www, niestety po kliknięciu w niego pojawia się informacja tylko na tablicy użytkownika, brak info w aktualnościach – czy jest to normalne? Jeśli tak, to w jaki sposób dać “cynk” znajomym o ciekawym linku zewnętrznym?

    1. Tak, to normalne zachowanie przycisku “Lubię to”. Link zobaczą u Ciebie wszyscy Twoi znajomi. W innym przypadku trzeba skorzystać z możliwości standardowego wklejenia linku na Facebooku (przynajmniej ja tak robię).

      P.S. Przetestowałem pewną rzecz i teraz mogę dodać, że aby informacja o tym, że polubiłeś jakiś link ukazała się też w Aktualnościach musisz skorzystać z linka “Udostępnij”, który znajduje się na dole informacji o polubieniu linka (patrz: ilustracja w tekście tego wpisu).

      1. Dzięki za odpowiedź. Opcja udeostępnij niestety nie jest rozwiązaniem, chodzi o to aby odwiedzający reklamowali witrynę wśród swoich znajomych ;)

        Czy założenie strony na facebook’u rozwiązało by problem? Bo albo mi się tylko wydaje, albo w takim wypadku pojawia się info w aktualnościach.

        1. Tak. Jeśli założysz fanpejdż serwisu na Facebooku i podepniesz pod niego jej kanał RSS to wszystkie nowe artykuły pojawią się na tablicy fanpejdża i jednocześnie w tak zwanym streamie ogólnych Aktualności – tak jak to jest na fanpejdżu mojego bloga :)

  4. Mam pytanie bo widzę że tu mogę uzyskać odpowiedź. Chciałbym na swoim fanpage dodać duży banerek “lubię to” i to tak aby klknięcie w niego działało tak jak kliknięcie w zwykłe “lubię to”.

    No i nie udaje się :(

    http://www.facebook.com/nocri?sk=app_106878476015645

    Mimo że wprowadzam teoretycznie ten sam adres pod duży przycisk który wskazuje zwykłe “lubię to” niestety użytkownik nie jest wstanie klikając w niego polubić strony.

    Z góry dziękuję za odpowiedź bo szukam już jakiś czas rozwiązania i … :(

  5. Witam,

    Ja tam inny porbolem… Mianowicie jak mam przycisk “lubię to” to po jego kliknięciu wpis na wallu nie ma żadnego zdjęcia… W jaki sposób ustala się ikonke takiego wpisu na tablicy???

  6. Chyba FB coś znów nagmerał i stary dobry fb share już przestał działać – pewnie na rzecz Lubie to

Możliwość komentowania jest wyłączona.