Jeśli jesteś administratorem więcej niż jednego serwisu opartego na WordPressie, to usługa ManageWP jest właśnie dla Ciebie. ManageWP pozwala na zarządzanie wieloma WordPressami przy pomocy jednego panelu administracyjnego i chociaż projekt jest obecnie w fazie “beta” już oferuje kilka ciekawych funkcji. Co konkretnie? Zapraszam do dalszej części wpisu.

Pierwsze logowanie i znajomy widok

Po pierwszym logowaniu do serwisu ManageWP naszym oczom ukazuje się panel administracyjny usługi, który powstał na bazie “kokpitu” WordPressa. Najważniejszymi częściami panelu jest Dashboard i Settings. Z poziomu głównego menu serwisu mamy jeszcze dostęp do danych naszego konta (User). Możemy również zaprosić do testów swoich znajomych (Invite Friends), zaproponować autorom ManageWP wdrożenie swoich pomysłów (Suggest an idea) oraz wypowiedzieć się na forum.

Dodajemy serwisy do usługi

Całą zabawę z ManageWP rozpoczynamy od dodania naszych blogów/serwisów korzystających z WordPressa do usługi. Ja dodałem dwa swoje testowe blogi i cała operacja przebiegła szybko i bez problemu. W trakcie dodawania każdego serwisu zostaniemy poproszeni o zainstalowanie na nim wtyczki ManageWP Worker, która jest powiązana z usługą. Jeśli ktoś administruje na prawdę dużą ilością blogów może je sobie pogrupować na liście tematycznie (bardzo fajna opcja). Po dodaniu wszystkich stron możemy przejść do zakładki Settings w panelu administracyjnym ManageWP.

Jakie opcje udostępnia ManageWP?

W zakładce Settings możemy, między innymi:

  • włączyć/wyłączyć automatyczne tworzenie kopi zapasowej samych baz danych lub całych serwisów (kopie te są przechowywane na naszych serwerach)
  • włączyć/wyłączyć automatyczną optymalizację baz danych
  • ustawić ilość wyświetlanych najnowszych wpisów i komentarzy na każdym z dodanych do usługi serwisów
  • włączyć/wyłączyć powiadamianie na maila o możliwości uaktualnienia do nowszej wersji samego WordPressa, jak i zainstalowanych wtyczek oraz szablonów (jeśli pobraliśmy je wcześniej z sieci, a nie zaprojektowaliśmy ich sami).
  • ograniczyć ilość jednorazowych zapytań do baz danych w celu ochrony przed nadmiernym obciążeniem serwerów
ManageWP - ustawienia
ManageWP - ustawienia

W zakładce Dashboard podstawowe rzeczy, które możemy wykonać jednocześnie na wielu serwisach opartych o WordPressa to:

  • dodawanie nowych i usuwanie znajdujących się już na naszej liście serwisów
  • aktualizacja WordPressa do najnowszej wersji
  • instalacja i aktualizacja szablonów i wtyczek
  • wykonanie kopii zapasowych baz danych lub całych serwisów
  • migracja i klonowanie serwisów
  • publikacja wpisów
  • tworzenie stron statycznych
  • dodawanie linków do “blogroll’a”
  • dodawanie użytkowników/autorów
ManageWP - panel główny
ManageWP - panel główny

Mamy tu również podgląd do wybranej ilości ostatnich wpisów i komentarzy.

ManageWP na własnym serwerze

W przyszłości udostępniona zostanie możliwość zakupu licencji na system ManageWP, który będzie można zainstalować na własnym serwerze. Dla sieci blogów – rozwiązanie znakomite.

Ile to kosztuje?

Na stronie z cennikiem usługi na razie można przeczytać, że ManageWP do października bieżącego roku będzie jeszcze dopracowywany i dopóki jest on w fazie “beta” korzystanie z niego będzie darmowe. Mam nadzieję, że w przyszłym planie taryfowym znajdzie się również wersja darmowa usługi, ograniczona na przykład, ilością serwisów, którą można dodać do listy.

Pozostaje nam poczekać do października, kiedy to serwis zostanie oficjalnie uruchomiony, ale już teraz mogę powiedzieć, że jego funkcjonalność bardzo mi się podoba. Ciekaw jestem, czy korzystacie już z podobnych rozwiązań?

14 thoughts on “ManageWP – zarządzanie wieloma WordPressami z jednego miejsca

  1. Dzięki za opis :) Ogólnie trochę to wszystko muli, zanim przemieli ustawienia i operacje, ale zapowiada się całkiem ciekawie. Pytanie tylko czy ta wtyczka nie obciąża bloga?

    1. Nie zauważyłem, żeby blogi, które podpiąłem na próbę wolniej chodziły. Być może jest to zasługa wtyczki “cachującej”, o której pisałem niedawno. No i druga sprawa, wszystkie blogi mam na VPSie :)

  2. Dzięki za opis tego narzędzia :) Kiedyś chciałam się tym zainteresować, ale przyznam, że trochę boję się o bezpieczeństwo danych. Orientujesz się, jak wygląda ta kwestia?

  3. Zapytałem ‘ile to kosztuje’, – czyli instalacja na własnym serwie – otóż kosztuje to 3000 usd jednorazowo, i po 1500 usd rocznie, odnowienie licencji. Opłata zostanie wprowadzona od października.

  4. Mam, wersja której używamy, od ‘octobera’ będzie kosztowała – jak mnie powiadomił Vladimir Prelovac – ok. 0,5 do 1 USD za wordpressa. Czyli ok. 300 zł miesięcznie przy maksymalnym stanie blogów …

    Fajnie byłoby jakby ktoś znalazł inne rozwiązanie,

    1. Przy moich 2 blogach ok. 6 złotych miesięcznie jest do przełknięcia. Pomysł sam w sobie wydaje mi się bardzo ciekawy, więc będę trzymał kciuki, żeby nabrał skrzydeł.

  5. Pozostaje pytaniem czy przy 2 blogach takie rozwiązanie jest w ogóle konieczne hmm :).

    Problemy z zarządzaniem, aktualizacją itp. pojawiają się dopiero przy dużej ilości stron. Z mojej perspektywy, sam jego (tego rozwiązania) limit – czyli 100 siteó’w jest niewygodny – zwyczajnie niewystarczający.

  6. Właśnie trafiłem tutaj z google :) w poszukiwaniu takiego rozwiązania – zarządzania blogami. Dzięki serdecznie za wpis i stronkę z pewnością przyda mi się to. Dzięki.

    Pozdrawiam,
    Dawid

  7. Bardzo fajne rozwiązanie, korzystałem przez jakiś czas. Zrezygnowałem bo w sumie nie było mi potrzebne. Tym niemniej dla zawodowego blogera może pomóc w oszczędności czasu.

  8. Faktycznie bardzo fajne narzędzie, niestety jeżeli chcemy zainstalować to na naprawdę dużym zapleczu koszty są bardzo duże, wręcz nieadekwatne. Mając już postawione blogi można w prosty sposób napisać dodawarkę artykułów np w php.

Komentarze zostały wyłączone.