Czy słyszeliście kiedykolwiek o takim serwisie jak PrzeczytamWszystkich.pl? W pierwszych dniach grudnia, na zaproszenie jego twórców miałem przyjemność brać udział (jako wydawca bloga) w testach programu lojalnościowego.

O tym, jak działa program, o sposobie przeprowadzenia testu i o moich wnioskach po jego zakończeniu przeczytacie w dalszej części wpisu.

Szczerze mówiąc, gdybym nie dostał zaproszenia, to prawdopodobnie nie usłyszałbym, że taki serwis jak PrzeczytamWszystkich.pl w ogóle istnieje. Popularności witryny nie należy oceniać tylko i wyłącznie po ilości fanów na Facebooku, ale liczba ponad 22 tysięcy “lubisiów” fanpage PrzeczytamWszystkich.pl sugeruje, że jest to serwis w miarę popularny.

Jakie są korzyści z przystąpienia do programu?

Korzyści jakie płyną z przystąpienia do programu lojalnościowego oferowanego przez PrzeczytamWszystkich.pl zależą od tego, czy jest się zarejestrowanym użytkownikiem serwisu, czy wydawcą własnej witryny zakwalifikowanej do programu lojalnościowego.

Dla zarejestrowanego użytkownika sprawa jest prosta – czytając artykuły w serwisach biorących udział w programie lojalnościowym, odpowiadając na pytania związane z informacjami, jakie można znaleźć na polecanych stronach, biorąc udział w konkursach, itd. zbiera on punkty, które może zamienić na nagrody.

Dla właściciela serwisu lub bloga oznacza to jego promocję – zwiększony ruch na stronie powinien potencjalnie oznaczać zwiększone korzyści finansowe związane z prowadzonym biznesem.

Przebieg i wyniki testu

Cały test na moim blogu trwał w sumie cztery dni, z czego kluczowy był dzień drugi i trzeci. W drugim dniu testu zostały uruchomione statystyki programu lojalnościowego oraz blog trafił do serwisów polecanych. Wynikiem tego blog zaliczył odwiedziny dodatkowych 1127 użytkowników, którzy wygenerowali 8152 odsłony. W trzecim dniu testu użytkownicy programu lojalnościowego mogli dodatkowo odpowiedzieć na pytanie związane z treściami opublikowanymi na blogu. Dzięki temu wynik był jeszcze większy niż poprzedniego dnia i wynosił 1503 dodatkowych unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali 10505 odsłon. Wykres przedstawiający wyniki testu znajduje się poniżej.

Statystyki bloga na PrzeczytamWszystkich.pl
Statystyki bloga na PrzeczytamWszystkich.pl

Jak ten wynik się przedstawia na tle przeciętnych statystyk bloga? Biorąc pod uwagę cały ostatni miesiąc, czyli listopad, blog zaliczał średnio codziennie odwiedziny 465 użytkowników, którzy generowali 761 odsłon. Żeby nie być gołosłownym poniżej przedstawiam wykres statystyk listopada i pierwszych pięciu dni grudnia, aby zobrazować wzrost liczb.

Statystyki bloga w listopadzie i na początku grudnia 2011 r.
Statystyki bloga w listopadzie i na początku grudnia 2011 r.

Różnica jest więc dość znaczna, ale oczywiście ten wzrost statystyk jest chwilowy i pomału znów wszystko wraca do normy. Jeśli jednak dzięki tej darmowej promocji blog zyskał chociaż kilku stałych czytelników to i tak się cieszę. Na własnej skórze przekonałem się więc, że przystąpienie do takiego programu lojalnościowego się opłaca, ale czy wszystkim?

Wnioski

Ze względu na to, że usługi, które oferuje w ramach swojego programu lojalnościowego serwis PrzeczytamWszystkich.pl są płatne, polecam przetestowanie ich przez właścicieli serwisów i blogów biznesowych. Dla nich promocja i co za tym idzie zwiększenie ruchu na stronie może przynieść wymierne efekty finansowe. Pomimo tego, że mój blog ma charakter tematyczny to jednak równocześnie jest on osobisty dlatego skorzystanie z zaproszenia do testów potraktowałem w formie eksperymentu. Udziału w nich nie żałuję, ale na dłuższą metę nie widzę sensu korzystania z takiego programu lojalnościowego przez blogi prywatne, dlatego grzecznie podziękowałem za dalszą współpracę.

A wy korzystaliście z programu lojalnościowego PrzeczytamWszystkich.pl? Jako użytkownik czy wydawca? Co sądzicie o tego typu programie?

5 thoughts on “Wyniki testu PrzeczytamWszystkich.pl

  1. O! Nie znałem tego serwisu. Niestety na stronie nie znalazłem informacji dotyczących ewentualnych kosztów w przypadku płatnej współpracy.

    1. Ja po skończonym teście dostałem maila z indywidualną ofertą cenową więc przypuszczam, że dla każdego serwisu cennik będzie inny, uwzględniający standardowy ruch na witrynie oraz to, jakie cele mają być osiągnięte dzięki promocji w programie lojalnościowym.

  2. Ja swego czasu też miałem możliwość skorzystania z darmowej promocji za pomocą tego serwisu. Długofalowo, nie przynosi on większych korzyści, ale miło jest zobaczyć jak nagle z dnia na dzień liczba użytkowników wzrasta z 600 do 5000 uników.

    1. A ile punktów za 50 zł się dostaje do rozdysponowania? Trzeba na stronie instalować jakiś moduł po stronie serwisu?

Komentarze zostały wyłączone.