Atak na konta bankowe za pomocą fałszywych maili od banków

Atak na konta bankowe za pomocą fałszywych maili od banków

W ostatnich kilku latach miało miejsce bardzo wiele spektakularnych ataków oszustów, których zadaniem było włamanie się na cudze konta i dokonanie z nich przelewów na własne konta za granicą. W wielu przypadkach okazywało się, że odpowiedzialni za takie ataki okazywali się hakerzy z Nigerii oraz innych, sąsiednich krajów afrykańskich, lubujący się w scamingu i włamaniach na konta. Przykładem jednej z wielu ich akcji było rozsyłanie maili do klientów banków z prośbą o przesłanie danych do logowania na konto bankowe. Maile były opatrzone znaczkami (logo) banku oraz napisane tak, jakby rzeczywiście ich nadawcą była administracja banku. Na szczęście da ordynarna i nie da się ukryć – idiotyczna próba wyłudzenia danych spotkała się z ignorancją ze strony klientów. Nabrać udało się oszustom co najwyżej kilka osób, ale i tutaj to nie pomogło. Włamanie bowiem na samo konto nic nie da. Oszust nie może bowiem samodzielnie zdefiniować przelewu internetowego, zwłaszcza na konto zagraniczne. Musiałby bowiem dysponować zaufanym telefonem komórkowym właściciela konta albo kartą kodów jednorazowych. W dodatku tworzenie przelewu internetowego za granicę wymaga sporych opłat i podlega wielu przepisom, przez co nie może ujść uwadze systemów komputerowych i pracowników banków. Jak zawsze też opłaca się edukacja klientów bankowych i ich ostrzeganie przed możliwymi działaniami ze strony wirtualnych złodziei i oszustów.

[Total: 2    Average: 5/5]

Comments

comments