Wewnętrzne bankowe blokady przelewów

Wiele banków posiada szereg różnego rodzaju blokad na kontach bankowych. Ich zadaniem jest reagowanie na wszelakie nieautoryzowane albo podejrzane próby wykorzystywania konta przez osoby postronne. W większości przypadków takie blokady są uznawane przez klientów za niepotrzebny sposób blokowania ich działań, bo często zdarza się, że przez blokadę wiele osób nie może na czas wykonać przelewu ze swojego konta bankowego. Ale zdarza się także i tak, że blokada bankowa ratuje bardzo wiele osób przed utratą pieniędzy z konta. Przykładem blokad jest najpopularniejsza, która po trzykrotnym, niewłaściwym logowaniu się na konto blokuje je. Odblokowanie może nastąpić w placówce bankowej albo w telefonicznym call center. Inny typ blokady reaguje na nagły, niespodziewanie wysoki przelew, wykonywany z konta bankowego klienta. Przykładowo do tej pory klient zazwyczaj wykonywał przelewy, których miesięczna wartość nie przekraczała tysiąca dwustu złotych. Teraz nagle wykonywany jest przelew na kwotę kilku tysięcy złotych w dodatku na obcy rachunek, czyli taki, na który do tej pory przelewy nie były wykonywane. To powoduje natychmiastową blokadę i konieczność autoryzowania przelewu przez klienta zazwyczaj poprzez działanie konsultanta z call center, który do takiego klienta oddzwania. Klient loguje się w telefonicznym centrum obsługi i przelew jest już autoryzowany a potem wykonywany przez system.